Hyundai Bilar

Under 2015 inledde Display4media ett samarbete med Hyundai Bilar AB, som är den svenska generalagenten för det koreanska bilmärket. Samarbetet går ut på att ta fram digital signage-lösningar för märkets närmare 90 återförsäljare i Sverige. En av dessa är Bilexpo i Örebro som var en av de första Hyundai-återförsäljarna som utrustades med lösningen.

Innehållet i skärmarna hos Hyundais återförsäljare uppdateras dels centralt från Hyundai Bilars marknadsavdelning, men det finns också möjlighet för den lokala återförsäljaren att lägga in egna budskap.

Henrik Andersson, försäljningsansvarig företagsbilar på Bilexpo, är mycket nöjd med den nya lösningen.

– Skärmarna drar verkligen till sig kundernas uppmärksamhet, på ett helt annat sätt än vad affischer och andra tryckta budskap gör.

På frågan om hur skärmarna används svarar Henrik:

– Dels är det varumärkesbyggande och säljande budskap för olika bilmodeller, som Hyundais svenska marknadsavdelning lägger ut. Sedan använder vi också skärmarna för säljdrivande lokala budskap. Det kan exempelvis vara erbjudanden om däckhotell eller om olika former av service. Och vi märker direkt resultat i försäljningen, avslutar Henrik.

JAG VILL VETA MER OM DIGITAL SIGNAGE.

Display4media AB
Traktorgatan 2
745 37 Enköping

facebook_rund_light_d4mYouTube_logo_light_d4m